Levél Angliából - week 25

2011.02.03. 23:04

Ez is Anglia - a zsinór

 

Az én generációmnak a gomb a high tech csúcsa. A távirányítás maga. Itt megnyomok egy gombot, és ott történik valami. Kinyílik a busz hátsó ajtaja, vagy elindul a távirányítású autó, esetleg csatornát váltunk - ezek nagyon izgalmas dolgok. (letekeredik az ablak gombnyomásra? kinyílik az ajtó a földszinten? Elképesztő. És mi van az elnök táskájában? Persze hogy egy nagy atom-gomb. Akkor is, ha az nem gomb. Az egy gomb.) Szóval én a gombtól vagyok oda, az érintőképernyő már több, mint amit megérdemlek, de a húzzunk meg egy zsinórt még nekem is a múlt. Ilyen Kempelen-féle sakkgépek meg Némó kapitány tengeralattjárója ugranak be, ahol a kornak megfelelően még helyes pompom (ponpon?) végű selyemzsínórokat húztak meg, hogy valami be legyen állítva. De a Csengetett, Mylord?-ban is egy zsinórt kell meghúzni az ágy mellett, hogy működésbe lendítsük a személyzetet. Na, az egészet azért hozom fel, mert ha valaki járt már brit fürdőszobában, akkor látta: ma is egy zsinórt kell megrántani a világítás felkapcsolásához. Ami nekem azt az eredményt borítékolja, hogy ha valami a plafonról lóg, és azt rendszeresen rángatjuk, akkor egyszer csak sikerül, és ki tudjuk tépni a falból. Elvileg idő kérdése, egyszer megadja magát. Ez be is következett ahogy annak lennie kell; Andy kezében maradt minap. Ő, a tőle elvárható gondossággal visszahelyezte a polcra, így a kötél az eredeti pozícióban lógott továbbra is, csak 40 centivel lejebb. Részéről ez letudva. Én voltam a következő látogató a fürdőben, és a zsinór a helyén volt, szóval közepes erősséggel megrántottam, ahogy mindig, és persze -ellenállás híján- féltérdre kényszerített a mozdulat. Ez kedves volt Andytől, de ő már csak ilyen. Lényeg, hogy annyira kedvelik itt ezt a "húzzunk meg egy zsinórt" megoldást, hogy a nemrég zsákmányolt hősugárzómból is egy madzag lóg ki, azzal lehet bedurrantani. Aranyos.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tornasor.blog.hu/api/trackback/id/tr252637118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása