Levél Angliából - week 43d

2011.06.12. 14:29

Látogatók 3. nap

 

Azt hiszem mindenkinek rengeteget segített az a tény, hogy előző este nem volt erőnk a mulatozáshoz, ami szerintem az ünnepélyes első alkalom lehet, hogy egy kiránduláson az első estén nem mozdulunk ki (nincs ez már sok lépésre a kockás plédben napozástól a hotelteraszon). Szóval így mindenki aránylag fitten kelt, én meg összeütöttem egy Full English Breakfast-öt 4 főre, hogy ne mondják, még egy igazi angol reggelit se kaptak (..és hogy én mondhassam, hogy kaptak, de ez most meg is történt akkor). Az első úti cél Stonehenge, öten a kocsiban, a GPS-szel együtt hat felé üvölt mindenki, hogy merre kell kimenni a mindössze 4 kijáratú körforgalomból, alapvetően kellemes családi nyaralás.

Hegéről próbáltam olyan képet csinálni, ahol épp nem fényképez, de nagyon nehéz. Viszont ha bárki látna üzletileg fantáziát egy Stonehenge öröknaptárban 2150-ig előre, ahol minden nap egy picit más szögből készült fotó látható a kőrakásról, akkor a képanyag már meg is van ehhez Hegg gépén, lehet vele beszélni erről (a kövek minden szögből körbe, majd újabb kör, mert a felhők közben már változtak, és így tovább).

Az út egyébként tőlünk Salisbury-n keresztül vezet a kövekhez, ezért a tervnek része volt a városban egy gyors kör visszafelé, de odafelé is gyakran felmerült a város neve térképészeti okokból. Ennek az lett a következménye, hogy a névhasonlóság miatt a Bobó nem tudott szabadulni a "Salisbury-Canterbury-Canterbury érsek" képzettársítás láncolattól, és a poénok egy jelentős részében a remek egyházfi fontos szerepet kapott (sajnos az elmúlt évek anglikán egyház tekintélyét megtépázó molesztálási botrányai nem voltak jó hatással a viccelődés alapvető irányára). Az esti sétánkon például már itt Portsmouthban, a Canterbury Street-en a Bobó ragaszkodott hozzá, hogy mindenképp fel kell most ugrania az érsek úrhoz, (a harmadik házban lakik balra szerinte) mert az anglikán egyház feje tartozik neki 10 fonttal.

 

 

 

 

 

 

 

 

Salisbury-ben tényleg gyors kört tettünk, de mindenkinek ajánlom, mert minden második ház elképesztően angol és öregebb 400 évesnél. A Dani aranyos beszélgetését tűzném ide kávévásárlás közben, amin kizárólag azért ér röhögni, mert én magam ilyenből eleinte (de még manapság is) el tudtam lőne egyet-egyet hetente:

- One coffee plase!

- Anything else?

- Ühüm..Yes-yes. Anything else.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Második este már nem úsztuk meg az esti kimozdulást, az egyensapit mindenki felvette, és nekivágtunk a helyi szórakozónegyednek (az egyiknek), ami Albert Road néven fut, és amit ezen kívűl minden más férfi névvel hallottam aztán a srácoktól, csak a sajátjával nem persze. A sapit azért kapták anno, hogy végre normálisan nézzenek ki, és ha jönnek hozzám, ne lógjanak ki a sorból, de tévedtem, kilógtak. MInden második szembejövő csoport megkérdezte, hogy ez miért? Kik vagyunk, mi ez ( a legjobb megfejtés az volt, hogy asztalosok vagy kőművesek vagyunk, de..iiiinkább asztalosok). A folyamatos kérdezősködés akár érthető is lett volna, ha nem minden második ember öltözött volna valami fura maskarába, ha egyáltalán vette a fáradtságot, hogy bármit felvegyen, mert láttunk félmeztelen srácokat is. Az éjjeli fotón a magyar csapat éppen megtapsol valami fura szerzetet az utca túloldalán.

Az időjárás hozza a formáját, hogy teljes legyen a képalkotás Angliáról a kedves vendégek számára. Eső teljesen váratlan pillanatokban, aztán utána napsütés, mindez 10 fokos hőérzet különbségekkel. A srácok ragaszkodtak hozzá, hogy itt mindenképp jegyezzem meg az ide vonatkozó angol viccet, mert szerintük nagyon találó, úgyhogy ezzel zárunk ma:

- hogy tetszik az angol időjárás?

- fúúú, szörnyű!

- ühüm...és most?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tornasor.blog.hu/api/trackback/id/tr772977594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsiráfgondozó 2011.06.12. 22:39:12

Üdv nektek!

Mondhatnám no komment, de azért hozzá teszek még valamit, ugyanis még épp az utolsó előtti perceket töltjük( és nem sokára a vacsoránkat költjük:) ). Házigazdánk tudja, hogy kell keretbe foglalni egy ilyen túrát és épp a vacsin szorgoskodik. Valami Fish, chips, párolt növény, rizs összeállítás készül, nagy örömömre. A reggeli után, mely felejthetetlen volt(térjetek be hozzá ha erre jártok!:) ) most egy vacsi? Mi okunk lehet panaszra?
Semmi.
De hozzá teszem, hogy néhány év tizedes barátságunk bizonyára meg tanította arra, hogy ha elhangzik egy klasszikus kérdés,(egy klasszikustól, az-az tőlem:) ) akkor nagy baj van.
" A vacsora hogy alakul?" Még előtte vagyunk de jó előérzetem van.:). E kérdésben rejlő poén kifejtését( akik talán nem értik) Róbertre bízom, ha érdemes a nagyérdemű publikumot fárasztani ezzel......

konyec75 2011.06.13. 08:25:59

Kicsit olyanok vagytok, mint a Griswald család az Európai vakációban! Ezeken a sztorikon még így "kívülállóként" is lehet röhögni. Remélem Robi, visszamész Oxfordba egy laza utóképzésre és én is meglátogathatlak majd. Gondolom, Hege úgyis vissza akar menni Stonehenge-be.

englishbobo 2011.06.18. 19:26:09

Szevasz Robi fiú!Itt a Bobó beszél.Miután megérkeztünk a szigetről,balatonnak vettük az irányt a családdal amiről is most értünk haza.Dupla nyaralás,dupla élvezet.Az angliai kirándulásunk nyomát még most is viselem,nagyon jól éreztem magam.Különösen kedveltem,hogy még a tesco biztonsági őr is annyira képzett,hogy kiválóan beszél angolul.Nem csoda,hisz ez Anglia.Kicsit fura,hogy te 3 napnak írod le a kirándulásunkat.Nekem határozottan 5 napnak tűnt.Igaz 1-1 nap volt az utazás.Na most nesze:LOL

englishbobo 2011.06.19. 20:55:32

Szevasz Ropi!Voltam ma a Polgár Jenő anyakönyvvezető hivatalba Puszmusz városában és megváltoztattam a nevem....
Ezúton kérdezem meg a soha fel nem tett kérdést:
Miért tornasor a tornasor?

konyec75 2011.06.19. 22:19:07

@englishbobo: én eddig azt hittem, torma-sör..!! Jó kis blog, csak ritkán frissítik, gondolom az időeltolódás miatt.

robber-fly 2011.06.19. 22:31:32

@qkackoko: ritkán frissül, mer' a szerző maga sem friss, régi, ahogy a Hege mondaná. Van a fejemben most is egy vegyünk autót Angliában poszt, de nincs időm megkomponálni..

konyec75 2011.06.19. 22:46:08

@robber-fly: ha nem írod meg, soha többet vagy többé nem jövök ide!!! Nem ezért fizetem a netet!!

konyec75 2011.06.19. 22:51:06

@robber-fly: ha nem írod meg, soha többet vagy többé nem jövök ide!!! Nem ezért fizetem a netet!!

konyec75 2011.06.19. 22:53:20

@qkackoko: bocs a dupláért, de akkor is

robber-fly 2011.06.19. 23:47:23

@englishbobo: Zsolt, elképesztő aktivitást mutatsz, névadó ünnepség, kérdések naponta többször, el vagyok képedve. Tornasor: először is az a feladat a blog létrehozásakor, hogy adj egy nevet, és alatta add meg, hogy miről szól. Ezt azóta is tartom: tornasor - minden másról. Másodszor, egy 'elegem van' pillanatomban kellett megadni a nevet és akkor épp úgy gondoltam, hogy a blog egy társadalomkritikai megmondó blog lesz. Na azt a tartalmát most nem fejtem ki, de van neki tényleg olyan is. Majd egyszer azt is kérdezd meg..
süti beállítások módosítása