Levél Angliából - week 26d

2011.02.13. 02:09

52/2 - Tea O'Clock

 

 

Ötórai tea. Soha nem láttam buszsofőrt, postást, halászt vagy egyéb brit munkásembert ötkor mindent eldobni, mert teázni muszáj. Egyrészt nem járok brit háztartásokba nagyon, másrészt inkább délutáni tea ez amúgy is, mintsem pontban öt órai. Szóval nem zárom ki, hogy él az ügy, de az a tippem, hogy kedves idős hölgyeknél lehet gyakoribb a porcelán teáskészlet a mahagóni asztalkán uborkás szendviccsel és némi péksüteménnyel emeletes ezüsttálcán - az átlag dolgozó ugyanis nem ér rá leülni egy órácskára. Persze amúgy is a középosztály és az arisztokrácia találmánya volt ez, merthogy a déli ebéd és a szigorúan este nyolckor felszolgált vacsora között picit azért megéhezik az ember lánya, még a fűző alatt is. De teát isznak a helyiek, ez nem vitás, nagyon népszerű ital ez már több száz éve (még egy később egész sikeresnek bizonyult gyarmatot is buktak a teakérdésen a XVIII. században) csak a ceremónia szorul háttérbe. Ami nálunk "Marikám, egy kávét adhatok?", az itt "felteszem a teavizet forrni". Szigorúan tejjel (hacsak nem zöld vagy gyümölcs természetesen), az egyik idétlen sorozatban a srác inkább használja az asszony anyatejét a hűtőből rendes tej híján, mintsem feketén inná. Az azért tényleg durva lenne. A tej is fogy rendesen, minden kosárban látok egyet a boltban. Helyes kis (4 vagy 6 pintes, szóval 2 vagy 3 literes) műanyag kanna ez, de ami még jobb, hogy jár tejesember a környéken, ahol korábban laktam, lent a tengerparton. Klasszikus nyitott plató, és ha jól láttam üveg vagy legalábbis nagyon annak kinéző palackból rak le kettőt az ajtóba. Nem esküdnék meg a fehér tányérsapkára, de talán még az is volt rajta.

Én nagyon ritkán iszom teát, nem is tudom miért álltam le róla, de ha igen, akkor Scottish all butter shortbread-del az igazi. A végtelenségig egyszerű (kristálycukorral van megszórva, nem lehetne ennél már kevésbé szimpla tényleg), de nehéz abbahagyni. Gondolom 20.000 kalória per morzsa, soha nem merném megnézni.

A bejegyzés trackback címe:

https://tornasor.blog.hu/api/trackback/id/tr692657133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsiráfgondozó 2011.02.19. 13:21:03

Hali!

A teát tejjel jómagam azon csekély alkalmakkor kedvelte meg tejjel amikor ott jártam és megkínáltak és bár kissé furcsálltam, de rájöttem tudják mit csinálnak.
Én azóta is, ha erősebb teát iszom valahol, kérek hozzá tejet. Szerintem lágyabb lesz és pont ez a célja.
Emlékeim szerint, amikor tanultam erről a csersavat (vagy mit? :) ) remekül közömbösíti és így jobb a gyomornak is.
ahogy ezt a kávénál is teszi.

Róbert! Remélem örülsz! Írtam. :)

robber-fly 2011.02.19. 13:39:36

@Zsiráfgondozó: Dániel! Örülök! Bátor lépés, csak így tovább. Én először Korfun ittam így, ahol az angol csapat 4-5 körül ezzel kezdte a műszakot: 35 fokban. Hiába, a szokásoktól nehéz szabadulni ugye.
UI: remélem a zsiráfok jól vannak.
süti beállítások módosítása